Wednesday, March 07, 2007

Phildar Swing Jacket Restarted - Again...

My first attempt on this jacket started back in December, after I finished swatching and finally received the pattern at the end of November. But I only got as far as the hem, which was too wide for some reasons. First of all, I couldn't get the suggested gauge (mine was 20 sts = 4"), so I had to re-calculate everything. And since I liked Clémence's suggestion for the hem, I used a smaller needle to knit the hem. Not sure if it is because the hem needs to be done in stockinette and my gauge swatch was done in half-woven stitches and different needles, it just seemed like it wasn't going to work. With the holidays approaching and other obligations, I put this jacket away.

這件外套從12月就開打了. 本來11月就興沖沖地申請參加這個群編, 連織片都織好了, pattern書卻11月底才寄到... 織完下襬後卻不得不停手, 因為實在是太大啦! 我試了很多次, 密度就是無法和書上一樣. 那只好自己算尺寸針數囉... 看到 Clémence 提出這個不須縫合的下襬織法, 決定來試試看. 自己也沒先想到下襬和其他部分針法和用針尺寸都不同, 密度也會不一樣, 沒再重新算過就開打的結果就是, 拆!

I finally restarted this jacket last week. I took gauge from the to-be-ripped hem and the gauge from my November swatches, made adjustments, re-calculated, and cast on again. This time it looked promising until I went almost half way through the back, and again realizing that it may be too small! I think it may be okay for a fitted sweater, but it is definitely too small for a flare jacket.

上禮拜終於又重新開打. 這次重新算過啦, 還自做聰明的把整個外套尺寸稍微縮小(覺得34-36有點大哩...) 織啊織滴, 後背快織過半了才驚覺, 好像會太小哦... 如果是織合身的毛衣, 這個大小就還可以. 外套就太小啦! 尤其這件的特色就在下襬要寬寬的斜出去才好看.


One thing that surprised me was, my gauge now is 21 sts = 4"! Go figure! Could the way I knit change during these months? Somehow I am pulling the yarn tighter now... Anyway. I decided to restart, yet again. But before I rip this out, just want to save some photos for reference...

還有一點沒想到的是, 我現在織的密度和三個月前織的不一樣! 這三個月會變這麼多嗎? 我現在好像越織線拉越緊... 唉... 又要再重新開始... 決定先留幾張照片作參考...

The right (public) side:
正面:


The wrong side:
反面:


The "no-sew" hem on the inside:
下襬反面:

8 comments:

西西 said...

你好:
我想請問您一下,請問它的邊是怎麼做的啊,我有買書,可是是法文,看不懂.謝謝你
西西

Cafe Knitter said...

To 西西:
我猜妳指的是照片裡淺紫色的邊喔?
那是用 bias binding tape (抱歉, 我不懂裁縫, 不知道這個東西中文叫什麼... 我在店裡看到的是像緞帶一樣的東西) 縫上去的.
至於是用針車或手縫, 那就看個人了.
我不會用針車, 自知手縫會很難看, 而且最主要沒找到合適的 bias binding tape, 我現在是打算另找毛線用挑針方式來織邊.
Phildar 現在有出英文版 (我的就是), 下次可以考慮考慮哦!

西西 said...

Celia:
你好,謝謝你,那我知道了,原來是那種東西哦!好,下次也去找一找.
我覺得你選的顏色都很美,其實我常常都來你家偷偷的欣賞你的作品.真的很棒!有問題再請教你哦!真的很謝謝你!!
西西

kate said...

妳打的這件外套簡單又大方,期待你的作品出現哦!

Annie said...

Can't wait to appreciate your new project!!

Phoebe said...

你好!我在網路上看到這件外套也很喜歡,可是似乎不好打?我也住在加州,想請問這本書的pattern 是在哪裡買的?還有線材是?
是上Phildar 的網站直接訂購的嗎?
Bias binding tape 就是滾邊條囉!可以自己買布來做,很簡單的!

SEO said...
This comment has been removed by a blog administrator.
楊雅韋 said...

同城一夜交友
茉莉情人網
232情人網
美女約會聊天
吉林交友網
一夜緣同城寂寞交友網站
情人結
94情人網
富婆富姐交友網站
寂寞情人交友網
紅茶館聊天室
午夜聊天交友
易萬貝聊天室
成人交友聊天
成人在線聊天
裸聊mm網站
寂寞私聊網站
視頻女裸聊網
YY裸聊網
美女luo聊視頻
美女色聊天室
聊色網站
F3午夜激情視頻聊天室
視聊網
寂寞同城交友聊天室
真人互動視頻直播網站
寂寞同城交友QQ群
視頻聊QQ網站
寂寞交友裸聊網
石家莊同城寂寞交友
昆明視頻裸聊網站
免費視頻交友聊天室
成人聊天網址
美女絲襪視頻網站
裸聊網聊天
YY美女激情聊天室
亞洲成人在線網站
裸聊QQ號視頻
脫衣舞同城交友視頻聊天網
校內隨機視頻網
全球隨機視頻網怎麼用
私密視頻
日本美妞私密視頻
優酷私密視頻怎麼看
歐美人體藝術
人體藝術圖片
視頻吧聊天交友網
美女隨機視頻聊天QQ
午夜美女裸體
百合同城交友